Kitapları okumak için seçici olmalıyız. Bu konuda büyüklerimizden yada bu alanda uğraşan insanlardan tavsiyeler almalıyız ve yaşımıza uygun kitapları okumalıyız.Öncelikle bize iyilik güzellik dürüstlük duygusu veren yada yeni bilgiler edinmemizi sağlayan kitapları okumalıyız. Zaman öldürmek için kitap okumaktan kaçınmalıyız.Kitap okumak bize yeni bilgiler vereceği gibi bizi günlük uğraşıların arasından çekip başka alanlara götürerek dinlendirir de. Kitap okumanın su içmek, ekmek yemek gibi olduğu anlayışına sahip olmamız gerekmektedir.Günümüzde ailelerde genellikle yanlış bir anlayış vardır.çocuklarının okumalarıyla okullarında zaten gereği gibi ilgilenildiğini düşünmektedirler.Böylece çocuklarının okuma alışkanlığı kazanmalarına önem vermemektedirler.
Tarihte atalarımız okumaya çok önem veriyorlardı.örneğin Yavuz Sultan Selim kitaplarını develerle gideceği yerlere götürür ve kitap okurdu. Günde en az sekiz saat kitap okuduğu söylenmektedir.Her kitap her şeyden önce bir okuma aracıdır. Sonra o yazar ve şairin yada eser sahibinin ortaya koyduğu bir sanat eseridir.
Kitap okuma insan ömrünü de uzatır.Çünkü çok kitap okuyan insan hayatı daha anlamlı ve bilinçli yaşamaya çalışır.Yaşamın her devresinde ondan zevk almaya çalışır .Bu konuda Afrikalıların bir sözü vardır. .Afrikalılar kitap cepte taşınan bir çiçek bahçesidir derler. Gerçekten de insanları strese boğan şey boşluk ve tembelliktir.Kitap okuyan insan stres olmaz. Araştırmaya yönelir. Güzel şeyler düşünür. Etrafına daima faydalı olmaya çalışır. Hoşgörülüdür.
Okuma alışkanlığı nasıl kazanılır?
Okumak boş zamanları değerlendirmek, ekonomik,teknik ve kültürel olayları izlemek, yeni şeyler öğrenmek için yapılan bir etkinliktir. Yapılan bir araştırmada iki ayda bir okuma zayıf, ayda bir kitap okuma orta ve ayda iki kitap okuma güçlü kitap okuma alışkanlığı olarak açıklanmıştır.
Okuma alışkanlığı bireylerin yaşamları boyunca elde ettikleri bilgileri becerileri anlayışları güçlendirip artıran bir beceridir. Bireyler elde ettikleri bu becerileri yaşamlarına adepte ederler. Bu sayede hayatta daha başarılı olurlar.Öğrenciler kitap okuma becerilerini genellikle okul dönemlerinde edinirler.Bu beceri okul döneminde elde edilmezse yetişkinlik döneminde elde etmek çok güç olur.Çocuklarımıza 15 yaşına kadar bu beceri verilmeye çalışılmalıdır. özellikle kendi kendilerine araştırma yapma ve bilgileri öğrenme metodları öğretilmelidir.Bu konu da bilhassa ilk okullarımızın rolü büyüktür. Bu konuda ailelere yönelik bilinçlendirme çalışmalarına önem verilmelidir. Evlerde kitaplıklar oluşturulması teşvik edilmelidir. Her dereceli okullarda kitaplıklar tesis edilmelidir. Çocuklara kitap okumaları için kitaplar verilmeli bunları belli bir sürede okumaları sonra kitabı anlatmaları istenmelidir.Kitabın içeriği ve verdiği mesajlar öğrenciler arasında tartışılmalıdır.Değişik etkinliklerde çocuklara okuyabilecekleri kitaplar hediye edilmelidir.Çocuklar halk kütüphanelerine götürülmeli, buralara üye olmaları sağlanmalıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder