13 Ocak 2016 Çarşamba

Hangi Kitapları Okumalıyız

Kitapları okumak için seçici olmalıyız. Bu konuda büyüklerimizden yada bu alanda uğraşan  insanlardan tavsiyeler almalıyız ve yaşımıza uygun kitapları okumalıyız.Öncelikle bize iyilik güzellik dürüstlük duygusu veren yada yeni bilgiler edinmemizi sağlayan kitapları okumalıyız. Zaman öldürmek için kitap okumaktan kaçınmalıyız.Kitap okumak bize yeni bilgiler vereceği gibi bizi günlük uğraşıların arasından çekip başka alanlara  götürerek dinlendirir de. Kitap okumanın su içmek, ekmek yemek gibi olduğu anlayışına sahip olmamız gerekmektedir.Günümüzde ailelerde genellikle yanlış bir anlayış vardır.çocuklarının okumalarıyla  okullarında zaten gereği gibi ilgilenildiğini düşünmektedirler.Böylece çocuklarının okuma alışkanlığı kazanmalarına önem vermemektedirler.
                    Tarihte atalarımız okumaya çok önem veriyorlardı.örneğin Yavuz Sultan Selim kitaplarını develerle gideceği yerlere götürür ve  kitap okurdu. Günde en az sekiz saat kitap okuduğu söylenmektedir.Her kitap her şeyden önce bir okuma aracıdır. Sonra o yazar ve  şairin yada eser  sahibinin ortaya koyduğu bir sanat eseridir.
    Kitap okuma insan ömrünü de uzatır.Çünkü çok kitap okuyan insan hayatı daha anlamlı ve bilinçli yaşamaya çalışır.Yaşamın her devresinde ondan zevk almaya çalışır .Bu konuda Afrikalıların bir sözü vardır. .Afrikalılar kitap cepte taşınan bir çiçek bahçesidir derler. Gerçekten de insanları strese boğan şey boşluk ve tembelliktir.Kitap okuyan insan stres olmaz. Araştırmaya yönelir. Güzel şeyler düşünür.  Etrafına daima faydalı olmaya çalışır. Hoşgörülüdür.

                     Okuma alışkanlığı nasıl kazanılır?
yaşımıza göre kitap okumak ile ilgili görsel sonucu
Okumak boş zamanları değerlendirmek, ekonomik,teknik ve  kültürel olayları izlemek,  yeni şeyler öğrenmek için yapılan bir  etkinliktir. Yapılan bir araştırmada  iki ayda bir okuma zayıf, ayda bir  kitap okuma orta ve ayda iki kitap okuma güçlü kitap okuma alışkanlığı olarak açıklanmıştır.
                      Okuma alışkanlığı  bireylerin yaşamları boyunca elde ettikleri bilgileri becerileri anlayışları güçlendirip  artıran bir beceridir. Bireyler elde ettikleri bu becerileri yaşamlarına adepte ederler. Bu sayede hayatta daha başarılı olurlar.Öğrenciler kitap okuma becerilerini genellikle okul dönemlerinde edinirler.Bu beceri okul döneminde elde edilmezse yetişkinlik döneminde elde etmek çok güç olur.Çocuklarımıza 15 yaşına kadar bu beceri verilmeye çalışılmalıdır. özellikle  kendi kendilerine araştırma yapma ve  bilgileri  öğrenme metodları öğretilmelidir.Bu konu da bilhassa ilk okullarımızın rolü büyüktür. Bu konuda ailelere yönelik bilinçlendirme  çalışmalarına önem verilmelidir. Evlerde kitaplıklar oluşturulması teşvik edilmelidir. Her dereceli okullarda kitaplıklar tesis edilmelidir. Çocuklara kitap okumaları için kitaplar verilmeli bunları belli bir sürede okumaları sonra  kitabı anlatmaları istenmelidir.Kitabın içeriği ve verdiği mesajlar öğrenciler arasında tartışılmalıdır.Değişik etkinliklerde çocuklara okuyabilecekleri kitaplar hediye edilmelidir.Çocuklar halk kütüphanelerine götürülmeli, buralara üye olmaları sağlanmalıdır.
yaşımıza göre kitap okumak ile ilgili görsel sonucu











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder